Per maand worden 3 personen aangesteld ter ondersteuning van de materiaalman. Een van deze personen is de leider en wordt aangeduid met BOOTSMAN. De taak van het drietal: Op de repetitieavonden klaar zetten van de krukjes, standaards voor de muzikanten en het drumstel. Na afloop alles weer opruimen en de vloer vegen. Bij optreden elders helpen bij laden en lossen van de attributen die in de aanhangwagen worden vervoerd. Op de plaats van optreden zorgen dat alles op de juiste plaats wordt neergezet en na afloop weer in de aanhangwagen wordt teruggeplaatst. De bootsman is verantwoordelijk voor de goede gang van zaken. De bootsman mag per repetitieavond één piraat aanwijzen voor de te verrichten werkzaamheden. De bootsman zorgt voor vervanging als de aangewezen piraten niet beschikbaar zijn. De bootsman overlegt met de materiaalman over tijdstip van laden/lossen bij optreden elders. Het bestuurslid met de taak materiaaldienst zorgt voor tijdige aanwijzing( per kwartaal) van bootsman en piraten en onderhoudt de contacten met de bootsman. Klik hier voor de lijst
Piraten van dienst
  2017